5 aprilie 2012

Uniforme pentru toti elevii

Am citit articolul din Romania Libera cu o oarecare bucurie. In sfarsit se reintroduce tinuta obligatorie in scoli. Articolul explica foarte bine de ce e necesar un astfel de act.

In primul rand este eliminarea traficantilor de droguri. Da, acei oameni care sunt impotriva acestei reglementari. Va intrebati cum? Pai simplu, cei mai dispusi la consumul de droguri sunt copii. Pana acuma traficantii de droguri nu puteau fii identificati din multitudinea de copii care erau in scoala, astfel isi puteau face linistiti treaba.
In al doilea rand, si cred ca este un punct de vedere suficient de solid, noi, poporul Roman, investim in educatia elevilor, fiecare elev avand obligatia sa mearga la scoala. O seama de elevi insa pentru care statul plateste niste bani se sustrag de la mersul la scoala. Introducerea uniformelor ar trebui sa vina si cu o lege prin care parintii elevului care lipseste nemotivat(nu e bolnav, nu a murit nicio ruda), ar trebui pedepsiti prin simpla plata a tuturor orelor de la care a lipsit nemotivat.
Un alt subiect atins de introducerea tinutei obligatorii este eliminarea discriminarii la nivelul elevilor. Exemple are fi o sumedenie, in care copiii saraci au fost calcati in picioare de copiii bogati, dar si din cauza ca au intrat primii la concursuri, au facut parte din teatrul scolii si multe alte exemple, dar cel mai important este faptul ca ei sunt avantajati de profesori la scoala, doar prin simplul motiv ca vin mai frumos imbracati ca ceilalti colegi.
Prin introducerea unei uniforme decente scapam si de profesorii care au relatii cu elevele, procesele in care sunt tarati unii profesori, dar si de posibila violare a unei eleve excentric imbracate la scoala pe drumul de intoarcere acasa.

4 comentarii:

  1. Motivul cu traficantii de droguri e stupid. Daca vrei sa faci rost de droguri o faci si in afara scolii.

    La fel si cel cu eliminarea diferentelor intre elevii cu parinti saraci si cei cu parinti bogati. Diferentele vor exista. Nu se va impune nicaieri sa fie fix aceleasi materiale de uniforme pentru elevii din clasa, chit ca la inceput vor fi trimisi toti la aceeasi croitorie asa cum a fost in cazul nostru la inceputul liceului. In timp, unii isi vor face uniforme din materiale mai faine, cu modele putin altfel. Si vor fi parinti care vor refuza de la inceput anumite materiale pentru copiii lor. Crede-ma ca se poate sa defilezi cu nspe costumatii care nu se abat nici una prea tare de la uniforma initiala. Plus ca uniforma, uniforma, da' exista ceva care sa reglementeze incaltarile? Apoi diferentele vor mai fi facute si de chestii cum ar fi:
    - rechizitele!!! caiete, sabloane, pixuri
    - parul - mers lunar la coafor vs tuns acasa de parinti care nici macar nu-s frizeri
    - bijuteriile - una e sa vii cu cercei din lemn si pene si alta e sa vii cu cercei cu diamante
    - gadgeturile - cum suna Siemens C25 pe langa un smartphone?
    - cum ajung la scoala - taxi/ masina proprie/ cu sofer vs pe jos de la 7 kilometri distanta
    - unde isi serbeaza zilele de nastere - inchiriat un intreg hotel vs garsoniera parintilor

    Insa sunt de acord cu obligativitatea uniformelor. Pentru ca acum mie imi este atat de rusine cand imi amintesc cum m-am imbracat in clasele V-VIII (cand m-am trezit "scapata") de uniforma... Si nu pot sa nu ma gandesc "la dracu', da' ai mei, da' profii nu m-au vazut in ce hal eram?" Eram cea mai oribila combinatie de... de toate! Purtam fuste lungi si largi si inflorate sau cu patrate cu tricouri cu ursuleti care aduceau a bluze de pijama cu esarfe de matase naturala cu sacouri de baba... Plus culorile, ah, culorile... fusta neagra cu flori galbene, rosii, portocalii + tricou bleumarin cu ursuleti maro + esarfa verde cu dungute roz + sacou alb... asa apar in poza de la sfarsitul clasei a opta :|

    Si oricat as fi injurat ideea de uniforma la inceputul liceului, mi-a intrat pe sub piele si am ajuns sa o iubesc... asa m-am suparat pe mama cand mi-a zis ca a inceput sa-mi poarte ea sacoul de la uniforma dupa ce am intrat la facultate :(

    RăspundețiȘtergere
  2. Ideea ii ca uniformele aduc disciplina in toate sensurile, de aia le are armata de aia le are Politia si de aia ar trebui sa le aiba si elevii pentru disciplina.

    RăspundețiȘtergere
  3. Neah, nici o sansa. Primul meu prieten a facut liceu militar... ce era acolo era o adunatura de idioti care au iesit mai nedisciplinati decat intrasera. Iar eu cu siguranta am incalcat mult mai multe reguli in liceu cand am avut uniforme decat in generala cand n-am avut... Simplul fapt ca existau niste reguli mai stricte m-a facut sa gasesc metode sa le fentez, doar ca sa dovedesc ca pot.

    Sunt pro-uniforme, dar motivele tin strict de partea estetica. E dragut sa-i recunosti pe altii de la aceeasi scoala cu tine, impiedica niste crime vestimentare, insa o uniforma nu va schimba prea multe lucruri la persoana care o poarta.

    RăspundețiȘtergere
  4. Am vazut exemplu prin comenturile de pe arhiblog.ro ca in ceva orasel s-a implementat deja aceasta treaba de comun acord cu elevii si parintii si respectivi elevi au fost mult mai constinciosi. Deci presupun ca depinde de la caz la caz.

    RăspundețiȘtergere